Saturday, April 14, 2007

Thompson u Sarajevu? - Antifa rekacija



Marko Perkovic, tzv. Thompson, u sklopu svoje promotivne turneje uvrstio je i Sarajevo u grad gdje treba nastupati. Ipak, u ovom tekstu nije bitno ni mjesto ni vrijeme nastupa Marka Perkovica, ono sto je mnogo bitnije jeste sama cinjenica oko koje se digla pompa, a to je njegovo popjevavanje pjesme "Jasenovac i Gradiska Stara" u kojoj se na ocigledan nacin velica ustaski pokolj u Drugom svjetskom ratu, uz velicanje fasista kakvi su bili Jure Francetiæ, Maks Luburiæ i slicni. Povod njegovog nastupa je navodno humanitarni koncert, u organizaciji Hrvatskog katolickog dobrotvornog drustva u cilju prikupljanja sredstava za izgradnju studentskog doma. Dan 10. maj je izabran za dan koncerta u znak obiljezavanja desetogodisnjice posjete pape Ivana Pavla II Sarajevu. Na prvi pogled plemenita ideja, izgradnja studentskih domova, meðutim da li sluzi na cast Katolickoj crkvi, njenom kvazi-ekumenizmu i dobroti pozivanje osobe koja javno ne zazire i nije zazirala od toga da pjeva pjesme sa fasistièkom tematikom? Navodno se Marko ograðuje od pomenute pjesme, ali to je irelevantno ako znamo, a znamo, da je isti taj Marko pjevao pjesme tipa "Evo zore, evo dana", ponovo sa dozom velicanja fasistièkih tekovina NDH. Takoðer je poznato ko sacinjava publiku ovog muzicara sa jasnim ideoloskim diskursom i kakva ikonografija biva prezentirana na njegovim koncertima, pri cemu Marko nema vidljivu potrebu da se ogradi od iste.

Hrvatsko katolicko dobrotvorno drustvo ne zazire od ljigave indiferentnosti po pitanju nastupa Thompsona, koju pravda time da navodno ne primjeæuje ni¹ta fasisticko u Markovim pjesmama. Treba li ocigledniji primjer da u BiH lazni sjaj bilo koje vjerske organizacije vrlo lako blijedi kada doðe u dodir sa onim sto smatra za "svoje"? Treba li ocigledniji primjer prljavog politikanstva u kojeg su umijesane vjerske organizacije? Treba li ocigledniji primjer da je svejedeno da li kriz ima kuke ili ne? Ipak, Marko se ne uspijeva nacuditi negativnim reakcijama "Zidova i Armije BiH". S jedne strane drustvo, organizacija koja nosi epitet "katolicko", sto bi naravno trebalo dovoditi u vezu sa suzivotom, ljubavlju i drugim navodnim humanim tekovinama katolicizma, i s druge strane osoba ciji nadimak potice od vrste vatrenog naoruzanja i koji poruèuje da treba "baciti bombu, ubiti bandu" - u istom kosu. Daleko od svake vrste ideologizacija ili trazenja opravdanosti rijeèima "bio je rat, svasta se pjevalo, ljudi su trazili nekakvu snagu, vrijednost" u Markovim pjesmama mozemo primjetiti samo fasizam, glorifikaciju svoga koja ujedno znaèi devalorizaciju tuðega, rijeci mrznje. Danas je to Marko, sutra ce biti Dervis, a prekosutra Bora. I sve se svodi na isto. U torove po nacionalnom kljucu, glumicemo demokratiju i na svaki moguci nacin se boriti protiv onoga sto je drugacije. Danas pjesmom, sutra puskom.

Bez obzira radilo se o Handzar diviziji, Drazi Mihajlovicu ili Anti Pavelicu, fasizam ostaje fasizam. Ipak, ono sto obeshrabruje, jeste i sama cinjenica da se pompa dize samo oko tih parada primitivizma, a najcesce ne primjecujemo isti taj fasizam, kriptonacionalizam, u svojim redovima, u svom gradu, na funkcijama i na ulicama, ali to je valjda vec postala svakodnevna rutina pa smo se navikli na to. Na kraju krajeva, Marko ce doci, otpjevati svoje fasistièke poskocice i otici dalje na turneju, ali nasi domaci fasisti ce ostati i "pjevati" svoje sve dok ih mi ne prekinemo. A njihova "pjesma" je puno pogubnija od Markovog koketiranja fasizmom i paradiranja pod krizem, sa kukama ili bez.

No comments: